tiistai 11. lokakuuta 2016

Raspaajalle raha ei kelpaa

Olen hoidattanut koirani Tervon eläinlääkärillä. Sinne tuntuu olevan helpompi päästä ja halvempaakin se on. Nyt on tullut ajankohtaiseksi hevostemme raspaus ja soitin kysyäkseni aikaa.
- No, te ette minulle niinkuin kuuluisi kun asutte siellä Kuopiossa. 
Eläinlääkäri kuitenkin marisee. 
Ai Jaahas! Vai niin!
Karttulakin on nykyään Kuopiota, huom huom. Asun melkeinpä niin, että astun askeleen: olen Karttulassa. Askel takaisin: olen Kuopiossa. 
Ja anteeksi nyt vaan mutta minun mielestäni eläinlääkärin saa valita, samaan tapaan kuin terveyskeskuksenkin. Vai?
Ja, onhan se nyt vähän rahastakin kiinni. 
Toinen raspaaja voisi tulla Evidensialta. Ja, se kusipää maksattaa 127 euroo per hevonen. 
Tervon "konitohtori" maksattaa 120 euroo kaksi hevosta.

Kumman itse valitsisit?



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti